Business Challenger

Business Challenger

Czym jest Business Challenger (BCH)?

Business Challenger to biznesowa gra strategiczna, podczas której zespoły studenckie prowadzą wirtualne firmy, działając na rynku krajowym jak i zagranicznym.

W trakcie realizacji rozgrywek uczestnicy podzieleni na zespoły konkurują między sobą o miejsce na rynku. Pozwala to na zdobywanie praktycznych doświadczeń m.in. w zakresie: kształtowania strategii rozwoju, kierowania zespołem, komunikowania się, zespołowego rozwiązywania problemów, rentowności inwestycji, zarządzania rozwojem produktów, zarządzania sprzedażą, czy zarządzania wartością.

W trakcie spotkań, które prowadzone są w sekwencjach odpowiadających kwartałom, uczestnicy otrzymują na starcie jednakowy pakiet informacji oraz kapitału. Postawiony im cel biznesowy to osiągnięcie najwyższej wartości firmy w czasie realizowanej gry. Realizacja symulacji biznesowej rozwija umiejętności i kompetencje menedżerskie studentów w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w dobie gruntownych przeobrażeń rynkowych związanych w szczególności z transformacją cyfrową. W zbieraniu tych doświadczeń pomogą partnerzy programu i menedżerowie znanych wrocławskich przedsiębiorstw, którzy będą konsultować opracowywane plany i koncepcje. Wspólnie oceniają rozwiązania i wnioski zespołów w zakresie wchodzenia na nowe rynki, inwestycji technologicznych, wprowadzania nowych produktów, rozwoju i ciągłego doskonalenia a także inwestycji kapitałowych. 

Program w tak szerokim zakresie, przy udziale menedżerów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, może być realizowany dzięki środkom Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dzięki temu uczestniczyć w nim mogą studenci naszej uczelni, którzy zgłoszą się w procesie rekrutacji.

Uczestnicy/Drużyny

  1. Gra oparta jest na pracy zespołów, które tworzy 5-7 osób, reprezentujących co najmniej dwa różne kierunki studiów.
  2. Dobór osobowy zespołów m
    • Zespół tworzy się samodzielnie. Wówczas, po złożeniu przez wszystkich studentów indywidualnych zgłoszeń, przedstawiciel drużyny zgłasza mailowo na adres [email protected] dane (imiona i nazwiska) wszystkich członków zespołu.
    • Zespół tworzą moderatorzy gry. Wówczas studenci są dobierani losowo.
  3. W obu przypadkach kluczowe są kryteria, o których mowa w pkt. 1. 

W trakcie gry studenci/uczestnicy będą mieli możliwość skonsultowania swoich decyzji biznesowych z przedstawicielami biznesu. Przed rozpoczęciem rozgrywek zorganizujemy spotkanie informacyjne z organizatorami gry w celu omówienia zadań, jakie będą mieli do wykonania studenci.

  • Wymagany czas na konsultacje: w zależności od dostępności mentora 
  • Ilość grup  pod opieką jednego przedstawiciela biznesu: Mentor dostępny jest dla wszystkich grup w wyznaczonym przez siebie czasie w danym tygodniu
  • Ilość czasu przeznaczona na konsultację z jedną grupą: 12 – 15 minut
  • Metoda komunikacji: MS TEAMS
  • Sugerowana specjalizacja przedstawicieli biznesu to: sprzedaż, finanse, analiza rynku, nowe usługi, marketing
  • Liczba zgłoszonych ekspertów/mentorów ze strony biznesu: dowolna

Opiekunowie merytoryczni:

dr. hab., prof. UEW Łukasz Wawrzynek

E-mail: [email protected]

Tel.: 71 36 80 660

Katedra Projektowania Systemów Zarządzania

    Kontrast

    Zwiększ rozmiar tekstu

    Zwiększ odstęp liter

    Używaj czcionek przyjaznych dla dyslektyków

    Powiększ kursor

    Podświetlanie linków

    Zatrzymywanie animacji

    Resetuj ustawienia