Czym jest Business Challenger (BCH)?
Business Challenger to biznesowa gra strategiczna, podczas której zespoły studenckie prowadzą wirtualne firmy, działając na rynku krajowym jak i zagranicznym.
W trakcie realizacji rozgrywek uczestnicy podzieleni na zespoły konkurują między sobą o miejsce na rynku. Pozwala to na zdobywanie praktycznych doświadczeń m.in. w zakresie: kształtowania strategii rozwoju, kierowania zespołem, komunikowania się, zespołowego rozwiązywania problemów, rentowności inwestycji, zarządzania rozwojem produktów, zarządzania sprzedażą, czy zarządzania wartością.
W trakcie spotkań, które prowadzone są w sekwencjach odpowiadających kwartałom, uczestnicy otrzymują na starcie jednakowy pakiet informacji oraz kapitału. Postawiony im cel biznesowy to osiągnięcie najwyższej wartości firmy w czasie realizowanej gry. Realizacja symulacji biznesowej rozwija umiejętności i kompetencje menedżerskie studentów w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w dobie gruntownych przeobrażeń rynkowych związanych w szczególności z transformacją cyfrową. W zbieraniu tych doświadczeń pomogą partnerzy programu i menedżerowie znanych wrocławskich przedsiębiorstw, którzy będą konsultować opracowywane plany i koncepcje. Wspólnie oceniają rozwiązania i wnioski zespołów w zakresie wchodzenia na nowe rynki, inwestycji technologicznych, wprowadzania nowych produktów, rozwoju i ciągłego doskonalenia a także inwestycji kapitałowych.
Program w tak szerokim zakresie, przy udziale menedżerów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, może być realizowany dzięki środkom Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dzięki temu uczestniczyć w nim mogą studenci naszej uczelni, którzy zgłoszą się w procesie rekrutacji.
Uczestnicy/Drużyny
- Gra oparta jest na pracy zespołów, które tworzy 5-7 osób, reprezentujących co najmniej dwa różne kierunki studiów.
- Dobór osobowy zespołów m
- Zespół tworzy się samodzielnie. Wówczas, po złożeniu przez wszystkich studentów indywidualnych zgłoszeń, przedstawiciel drużyny zgłasza mailowo na adres [email protected] dane (imiona i nazwiska) wszystkich członków zespołu.
- Zespół tworzą moderatorzy gry. Wówczas studenci są dobierani losowo.
- W obu przypadkach kluczowe są kryteria, o których mowa w pkt. 1.
W trakcie gry studenci/uczestnicy będą mieli możliwość skonsultowania swoich decyzji biznesowych z przedstawicielami biznesu. Przed rozpoczęciem rozgrywek zorganizujemy spotkanie informacyjne z organizatorami gry w celu omówienia zadań, jakie będą mieli do wykonania studenci.
- Wymagany czas na konsultacje: w zależności od dostępności mentora
- Ilość grup pod opieką jednego przedstawiciela biznesu: Mentor dostępny jest dla wszystkich grup w wyznaczonym przez siebie czasie w danym tygodniu
- Ilość czasu przeznaczona na konsultację z jedną grupą: 12 – 15 minut
- Metoda komunikacji: MS TEAMS
- Sugerowana specjalizacja przedstawicieli biznesu to: sprzedaż, finanse, analiza rynku, nowe usługi, marketing
- Liczba zgłoszonych ekspertów/mentorów ze strony biznesu: dowolna
Opiekunowie merytoryczni:
Katedra Projektowania Systemów Zarządzania